Af Leif Thygesen Et logo – som Nakskov Roklubs stander – er et firmas brand og et anerkendt markedsføringsredskab. At krænke et firma ved – uden tilladelse – at gengive firmaets logo er en alvorlig sag. Normalt fører den slags til retssager med krav om store erstatninger. Tænk blot på Jensen Bøfhus, der gik ret i Højesteret mod et firma, der kaldte sig Jensen Fiskerestaurant. Højesterets afgørelse var klar og utvetydig. Den går ikke, fik Jensens Fiskerestaurant at vide samtidig med, at fiskerestauranten blev pålagt at betale en erstatning på kr. 200.000. |
Om sokkerne kan det endvidere oplyses, at de er størrelse EUR 43/45 og de består af 77% bomuld, 21% polyamide og 2% elastane. Prisen for en dobbeltpack var 4.95 euro. Nakskovroklub.dk bekendt er der ikke givet tilladelse til, at H&M kan bruge Nakskov Roklubs stander, og vi venter nu i spænding på, hvad Nakskov Roklubs bestyrelse vil foretage sig i anledning af denne åbenbare krænkelse af Nakskov Roklubs stander. Umiddelbart må man forvente et sagsanlæg med krav om stor erstatning. Måske kan man gøre fælles sag med Helsingør Roklub, hvis stander også optræder på de famøse sokker. Vi venter på en udtalelse fra Nakskov Roklubs bestyrelse. |